De plek voor al je antwoorden.

Algemene vragen

Wat is Woonmakers?

Woonmakers.nl is een online interieuradvies platform. Wat bedoelen we daarmee?

Je kunt via onze website interieurontwerp voor de door jou gekozen ruimte bestellen. Alles gebeurt volledig online. Je geeft je wensen en voorkeuren door en wij gaan ermee aan de slag. Gecombineerd met onze expertise leidt dit tot een passend plan voor je interieur. Dat is makkelijk, toch? Eten en drinken binnen handbereik, de laptop op schoot. Bij Woonmakers regel jij je eigen interieurontwerp gewoon thuis. 7 dagen per week, 24 uur per dag.

Hebben we al verteld dat we geen uurtarief hebben? We werken met vaste prijzen per ruimte, vanaf het begin weet je dus precies wat het kost en wat je krijgt.

Hoe werkt het?

Heel makkelijk. In 4 stappen regelen we samen je nieuwe interieur:

1. Woonquiz
Ontdek je favoriete woonstijl, lievelingskleuren en sfeer met behulp van onze interactieve vragenlijst.

2. Woninggegevens doorgeven
Laat ons weten wat de afmetingen van je ruimte zijn, upload foto’s en bepaal je specifieke woonwensen.

3. Ontwerp proces
Gebaseerd op je wensen en voorkeuren gaan onze beste ontwerpers aan de slag om voor jou een passend interieurontwerp te maken.

4. Je ontwerp is klaar!
Download het ontwerp en geniet van je nieuwe droominterieur. Bestel eenvoudig de producten via de links naar de webshops.

Hoe lang duurt het hele proces?

Het tempo van de eerste twee stappen (woonquiz en woninggegevens doorgeven) bepaal je helemaal zelf. Weet je al goed wat je wilt, welke stijl en welke kleuren? Heb je een plattegrond, afmetingen en foto’s van jouw interieur? Dan ben je waarschijnlijk zo klaar met het doorgeven van je voorkeuren en wensen.Moet je nog afbeeldingen opzoeken of je ruimte meten? Dan heb je waarschijnlijk iets meer tijd nodig. Wil je even nog pauze nemen en goed nadenken over je wensen? Dat mag natuurlijk ook. Je doet alles in je eigen tempo en op het moment wanneer het jou uitkomt.

Vanaf het moment dat je aanvraag verstuurd is vragen wij twee weken om je droom interieur te ontwerpen. Als we klaar zijn ontvang je van ons een e-mail met je project. Genieten maar!

Hoe veel kost het?

Wij werken niet met een uurtarief, dus geen onaangename verrassingen bij het opleveren. Vanaf het begin af weet je precies wat het kost:
• Compleet woonkamer ontwerp €795
• Compleet slaapkamer ontwerp €595
• Compleet kinderkamer ontwerp €595

Hoe belangrijk zijn de eerste twee stappen: woonquiz en woninggegevens doorgeven?

De eerste twee stappen zijn ontzettend belangrijk. Zonder jouw input kunnen wij geen passend ontwerp voor je maken. Je antwoorden van de woonquiz en je woninggegevens vormen de basis voor het uiteindelijke ontwerp. Je zult hier een aantal beslissingen moeten nemen, denk dus goed na over je woonwensen, je favoriete stijl en lievelingskleur. Je kunt alvast impressies verzamelen van ruimtes die je mooi vindt, en je kamer opmeten. Zo gaat het sneller en op die manier ben je meer bewust van je keuzes. Natuurlijk kun je op elk moment stoppen met de aanvraag en later verder gaan. Jij bepaalt je eigen tempo.

Bestelling & betaling

Is betalen bij Woonmakers veilig?

Voor de online betalingen maken wij gebruik van een SSL-verbinding. Dit betekent dat alle persoonlijke gegevens die jij ons toevertrouwd worden versleuteld. Hierdoor kunnen anderen deze informatie niet inzien. De belangrijkste bescherming blijft echter je eigen wachtwoord. Geef je wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot je account.

Welke betaalwijzen heb ik bij Woonmakers?

Bij ons kun je betalen met iDeal, Mister Cash of Sofort. iDeal is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankrekening. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde online betaalomgeving. Sofort en Mister Cash zijn betaalmogelijkheden voor onze Duitse en Belgische klanten.

Wat zijn de bankgegevens van Woonmakers?

Begunstigde: Woonmakers
IBAN: NL60 KNAB 0726 7897 55
BIC: KNABNL2H
Rekeningnummer: 0726.7897.55
Bank: Knab

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja. Nadat je hebt betaald, krijg je een factuur en ontvangstbevestiging.

Wanneer ontvang ik de factuur van mijn bestelling?

Zowel na je aanbetaling als betaling van het resterende bedrag, ontvang je een factuur per e-mail.

Reclameren & annuleren

Wat kan ik doen als ik het interieurontwerp niet mooi vind?

Het interieurontwerp is gebaseerd op jouw woonwensen, op de stijl, kleuren en impressies die jij aan ons hebt doorgegeven. De kans dat het ontwerp niet naar wens is, is daarom heel klein. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent. Laat het ons weten, dan helpen we je zo snel mogelijk verder.

Kleine aanpassingen doen we de eerste keer kosteloos (denk aan een andere kleur op de muur, een ander kleed of een andere bank). Wil je meerdere aanpassingen of toch een andere stijl? Dan kun je een ander voorstel voor deze ruimte aanvragen, laat het ons weten en we kijken samen naar de mogelijkheden en de eventuele kosten.

Kan ik mijn interieurontwerp aanvraag opzeggen?

Heb je je interieurontwerp net besteld, maar wil je toch nog even wachten? Wil je nog even goed nadenken of je een ontwerp wilt aanvragen, of toch nog een nachtje slapen over de kleur of stijl?
Zolang je de aanvraag niet verstuurd hebt, heb je alle tijd om wijzigingen te maken en je aanvraag te versturen. Heb je hem al wel verstuurd en/of wil je toch annuleren?
Geen probleem!

Er zijn twee opties:

a) Je aanvraag is al betaald maar je hebt hem nog niet verstuurd: Neem direct contact met ons op. We kunnen je bestelling direct annuleren en binnen 7 dagen zullen we je aanbetaling terug storten.

b) Je aanvraag is al betaald en je hebt hem verstuurd: Neem direct contact met ons op. De kans is groot dat wij op dit moment al bezig zijn met je opdracht. We kunnen je bestelling annuleren, maar helaas kan dat niet meer geheel kosteloos.

Herroepingsrecht. Kan ik mijn interieurontwerp retourneren?

Interieurontwerpen die je via onze website koopt worden op maat, volgens de door jou aangegeven wensen en voorkeuren, gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. Voor juist uitgevoerde diensten kunnen we je geen geld teruggeven.

Waar kan ik mijn klacht melden?

Laat ons weten dat je niet tevreden bent. Dat kan telefonisch: 0252 – 51 49 19 of via e-mail: info@woonmakers.nl , via chat op onze website of via facebook. Neem contact met ons op, en laat weten wat er niet goed ging. We lossen je klachten graag op.

Zijn we er samen toch niet uitgekomen? Hebben we geen goede oplossing kunnen vinden?
Dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via StichtingWebwinkelKeur. Je kunt ook je klacht aanmelden via het Europees ODR Platform.

Mijn account

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Log in via ‘mijn account’ en klik op ‘mijn accountgegevens’ rechtsboven in het menu. Hier kun je je gegevens snel en gemakkelijk aanpassen.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Wil je je account en je gegevens verwijderen uit ons systeem? Geen probleem! Stuur dan een e-mail naar info@woonmakers.nl met je toegevoegde e-mailadres. Na de verwijdering van je account ontvang je van ons een bevestiging.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met Woonmakers?

Je kunt ons van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur via chat of via telefoon bereiken. ’s Avonds en in het weekend kun je ons via e-mail bereiken. Stuur dan je bericht naar info@woonmakers.nl.

Toch geen antwoord op je vraag kunnen vinden?